Sayfalar

19 Ocak 2011 Çarşamba

Cadılar Bayramında Hawaii

Aloha Aloha Aloha ( Merhaba )

Hawaii’yi filmlerden bilirim. Güzel ve yakışıklı çift balayılarında Hawaii’ye giderler gelir gelmez onları yumuşak ezgilerle dans eden ve boyunlarına çiçek takan yerliler karşılar. Oh hayali bile güzel. Vancouver’da yaşadığımız dönemde Hawaii’ye gitme fırsatımız oldu. Sadece 5 saatlik bir uçuşla Şubat ayının ortasında vardık Hawaii’ye. Cadılar Bayramı’nda! Kazaklar, montlar üstümüzde bir indik alana gözlerimiz büyüdü havanın sıcaklığı kan basıncımızı değiştirdi. Bir komik olduk sonra ilk şoku atlatınca sevinçten zıplamaya başladık. Bizi dans eden, boynumuzu çiçek takan yerliler karşılamadı ama o yüzüme çarpan sıcak hava her şeye değerdi şubat ortasında Kanada’dan sonra.

Şimdi uçağa dönelim. Benim ilk Cadılar Bayramım olacak bu ama kıyafetim yok kara kara düşünüyorum. Kanadalı 3 kunguz kılığında kız vardı uçakta. Cadılar Bayramını bir gün öncesinden yaşayan. Uçakta sunulan içkileri içtiktçe içtiler kahkahaları yankılanıp durdu. Kalktım biraz yürüyeyim dedim. Koridorda hosteslerle sohpede başladık. Ordaki hostesler bir sıcak bir komik, hiç ciddi olma çabaları yok basıp espriyi yüksek sesle gülüyorlar. Biz hostesle kaptırmış giderken kuzgun kızlardan biri geldi sonra ikinci üçüncü derken, diğer hostesler de geldi. Konu benim Cadılar Bayramında ne giyeceğim. Bir tanesi çok geç kaldın şimdi her şey bitmiştir dedi, diğeri elindekileri değerlendir,çılgın bir makyaj yap dedi. Kuzgunlar sen de kuzgun ol birlikte giyelim bu kıyafeti dedi dediler de dediler. Güzeldi velhasıl muhabbet.

Maui’ye geceyarısı vardık. Otele varınca kazaklar çıktı mayolar giyildi ve cüp denize! İşin ilginç yanı gece yarısında bile okyanus muhteşem. Sahilde yürüyenler.. muhteşem kumlar... Sabah oldu koşa koşa kıyafet aramaya gittim. O da nesi işte bir mağazada şerif kıyafeti bulduk hemen aldık. Artık kafam rahat kıyafetimde var güzelce gezebilirim. Maui merkezde Bubba Gump Shrimp Company var yolunuz düşerse muhakkak gidin. Tom Hanks’in meşhur filmi Forrest Gump’tan esinlenerek shrimp restoranları zinciri açmışlar pek de güzel olmuş. Her yer de filmden karaler var. Garsonlarda filme uygun giyiniyor garson çağırmanız gerekince masadaki GO FOREST tablasını açıyorsunuz bir şeye ihtiyacınız yoksa STOP FOREST’ı. Deniz ürünleri sevmeyen ben bile deli gibi yemek yedim. Sonrasında ilk kullandığım araba olan kırmızı Jeep kiraladık son model pırıl pırıl… Araba kullanmayan ben kendimi atmosfere kapılıp,tropikal çiçekler, radyoda Hawaii müzikleri, tepede güneş, bembeyaz kumsallar eşliğinde ilk pratiklerimi yaptım.

Maui Hawaii'nin ikinci büyük adası. Surf severler için bir cennet ve aktif bir yanardağı var. Lahaina'da kaldık biz. Maui adası insan vucudu şeklinde haritadan bakınca. Lahaina da kafatasında yer alıyor. Biraz ilerde dünyaca ünlü profesyonel surfçülerin surf yaptıkları bir koy var. Küçücük boardlarıyla 10 metreye yakın dalgalarla surf yapıyorlar. Onları izlemek bile nefes kesici..Sadece izlemekle kalmayıp 2 gün de surf dersi aldık dünya tatlısı bir çocuktan. Surf hocamız 20 yaşlarında Hawaii'deki en küçük adalardan birinde doğmuş sonra Maui'ye taşınmışlar. Bizim için sadece kafa dinleme ve surf yapma yeri olan Maui O'nun için çok büyük ve kalabalık bir yer. Ailesi Amerikalı olmasına rağmen doğduğundan beri hiç Hawaii'den başka bir yere gitmemiş Maui'yi büyük bulması bundan olsa gerek. İstanbul'a gelse çocukcağız yaşayacağı şaşkınlığını hayal bile edemiyorum..