Sayfalar

19 Ocak 2011 Çarşamba

Balinayla Meditasyon


Hayatımın en heyecanlı anlarından biri.. Anthony Robbins’in eğitiminden sonra Surf Adası olarak bilinen Taveuni Island’a gittik. Bu ada ile ilgili bir çok surf videosuna rastlayabilirsiniz surf severlerdenseniz. Yeryüzünde şimdiye kadar gördüğüm en güzel resort olan Teveuni Island Resort’ta kaldık. Bu resort Yeni Zellanda’lı bir aile tarafından 15 yıl önce kurulmuş. Sahipleri işin hala başında. Hizmet ve yemekler harika. Bence balayı için gidilebilecek dünyadaki en güzel yerler listesinde top 10’de. Okyanusun üstünde muhteşem bir manzara kendinize ait bir malikane, açık hava duşu ve duş alırken manzaranın tadını çıkarma lüksünü sunuyor. Odanıza kahvaltı getiriyorlar isterseniz okyanusa masa attırıp yemek yiyebiliyorsunuz ve daha ilginci Fiji’de yiyip yiyebileceğiniz en lezzetli yemekler burada, Hard Rock cafe’den sonra diyelim.

Bu kısa resort tanıtımından sonra hayatım boyunca unutmayacağım o muhteşem günü anlatmak istiyorum. Resort’un sahipleri güneş doğduğunda bu gün neler kaçırdığınızı bilemezsiniz diye başladılar söze. Sabah 4’te kalkmışlar ve yavrusu ile geçiş yapan bir balinayı izlemişler. Bu bölgede su sıcaklığı iyi olduğu için balinalar doğumu burada yapıp yavru balina kendi kendine yaşayabilecek duruma gelene kadar bu bölgede kalıyorlarmış. İçim geçti çok üzüldüm göremediğim için, üzülme dediler yarın 4’te kalkarsan belki görürsün. Kalktım bekledim bekledim ne gelen var ne giden..

O gün de okyanusun ortasına botla gidip dev dalgalarla surf yapmayı deneyeceğiz. Nefis kahvaltıdan sonra bota bindik. Biraz açıldık ne görelim çok uzakta balina. Ben tutturdum yaklaşalım diye hayatımın fırsatı bu kaçırır mıyım. 200 metreden fazla yaklaşamayız tehlikeli olur dedi yerli adam. Ok gittik gittik sonra balina yavrusuyla daldı. Yeni doğmuş balinalar 5 dakikadan fazla su altında kalamazlarmış. Yetişkinlerde bu 1 saati bulabiliyor. İyi güzel 5 dk bekleriz derken 7 dakika oldu ve balina yavrusu ile beraber bizim botun tam yanından çıktı. Yerliler bir panik oldu motoru çalıştırıp gitme telaşında. Hayatlarında hiçbir zaman bir balinaya bu kadar yaklaşmamışlar. Durun dedim o bize zarar vermez ki.. Anne balina bot tarafında yavrusunu diğer tarafta tutuyor gözlerim doldu. Annelik böyle bir şey işte.. Her zaman yavrunuzu koruma dürtüsüylesiniz.

Bota uzandım Tanrı’ya bana bu güzelliği bu kadar yakından görme fırsatı yaşattığı için sonsuz şükrettim. Ve anın tadını çıkarmaya başladım. İşte zamanın durduğu an. Tonlarca kilo ağırlığıyla, etrafa yaydığı muhteşem saf enerji dalgasıyla, tüm heybeti ve minik yavrusu ile görmek için deliye döndüğüm balina karşımda duruyor. Nefes alışlarını duyuyorum. Kafasındaki delikten su püskürtüyor. Nefes alıyor, yanımızda ! Bizi görmeye gelmiş. Ne kadar çok istediğimizi hissetmiş olmalı evet hissetmiş. Bu bir 15- 20 dakika kadar sürdü, hiç bitmesin istediğiniz anlar vardır ya işte bu onlardan biri. Tam bir BİR OLMA HALİ yaşıyorsunuz. Biz balinayız, balina biz aslında hepimiz BİRİZ.

0 yorum: